Styckning av gris

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så utbildar jag mig för tillfället till styckare. Detta är något jag trivs med och en del av livsmedelsprocessen som jag tycker alla borde vara väl medvetna om, (även slakten för den delen) att veta hur ens mat framställs och även varför vissa delar av djuret anses vara finare än andra samt varför vissa detaljer är bra till olika typer av matlagning. Detta är saker jag kommer att ta upp i senare inlägg, just nu tänkte jag bara dela med mig av ett klipp jag spelade in under en styckar-lektion där personer ur min klass tar isär en gris.
Notera att det inte ser ut såhär på en styckarlinje där djuret sågas i förväg av en eldriven sågklinga samt att farten är många gånger högre.
Såhär ser det ut för oss i varje fall;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0