Då var det igång..

Efter ett flertal önskemål så har jag nu startat en blogg där jag primärt kommer lägga upp inlägg om mat jag lagar men också mina tankar angående livsmedel, livsmedelsprocess samt viss information angående styckning.

Lite fakta om mig är att jag under stora delar av min uppväxt varit intresserad av matlagning vilket ledde till att jag under gymnasiet gick en Hotell och Restaurang-utbildning. Jag insåg rätt tidigt att jag inte trivdes med stressen i restaurangköket så efter gymnasiet började jag vidga mina vyer ytterligare genom att börja med att gå en bartenderutbildning vilken jag gjorde på http://www.gbg-bartenderskola.se/ som var väldigt intressant och lärorik, men av samma anledning som kockyrket så trivdes jag inte bakom bardisken.

Efter lite ströjobb och utbildningar inom andra yrken så kom jag till slut in på en chark- och styckutbildning som jag för tillfället går. I denna så får vi lära oss mycket angående livsmedelsprocess, säljteknik, styckning av olika djurslag och efter att ha gått med i en delikatessutbildning vid sidan av så ingår även lite djupare insikt i olika finare produkter.
Denna utbildning trivs jag enormt med och speciellt själva styckardelen vars yrke jag kommer satsa mest att komma in på då utbildningen är färdig.

Jag hoppas att ni kommer finna denna blogg intressant och ifall ni har något tips om ändringar/förbättringar eller om det är något ni vill att jag ska gå in djupare på så är det bara att skicka iväg ett meddelande så ska jag se över saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0