Rastlös söndagsnatt resulterade i bananpaj

Jag har varit ledig måndag och tisdag denna vecka, så på natten mot måndagen hade jag tråkigt och letade efter något att baka med ingredienser jag har hemma. Jag kom ganska fort att tänka på att någonting med bananer vore gott så jag kollade runt lite efter olika banankakor och bananpajer och beslutade mig efter ett tag för denna;


Större bild

Banansmulpaj:
200 g smör
5 dl vetemjöl
0.75 dl strösocker
1 dl cornflakes
3 st bananer
Kanel
vaniljvisp

Tillvägagång:

Sätt ugnen på 200 grader.

Blanda ihop smör, vetemjöl och socker.
Krossa cornflaksen lätt och blanda i degen.

Platta ut hälften av smuldegen i en pajform, 24 cm i diameter.
Skiva bananerna och lägg på.
Strö lite socker och kanel över bananerna.
Smula över resten av degen.

Grädda i mitten av ugnen i cirka 30 minuter.
Servera med vaniljvisp.


Större bild

Kommentarer
Postat av: Axel

faaan asså, din mat gör mig så jävla hungrig :<.

2011-07-28 @ 02:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0