Midsommar

Jag är inte direkt en person som äter den mest traditionella maten på midsommar och detta år var inte annorlunda.
Grillade hamburgare och potatisknyte stod på min meny och då det ändå var midsommar så tog jag även mödan att baka mitt egna hamburgerbröd. Blev helnöjd med resultatet.


Större bild

I själva burgaren hade jag nötfärs, hackad jalapeno, vitlökskrydda, vitpeppar och grillkrydda.
I dressingen hade jag majonnäs, hackad smörgåsgurka, dijonsenap, heinz chilisås och en skvätt vinäger.
Övrigt som jag hade på burgaren var machesallad, rödlök och västerbottenost.
Recept på brödet kan ni hitta här.


Större bild

I potatisknytet hade jag färskpotatis, färska champinjoner, gul lök, vitlök, färsk timjan, smör och västerbottenost.

Kommentarer
Postat av: dj g

såna där knyten blir så jävla goda

2011-07-29 @ 17:09:27
Postat av: PizoN

Jo, otroligt goda.

2011-07-29 @ 22:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0