Kallrökt lax <3

Kallrökt lax är något jag värdesätter högt och är även något jag alltid inhandlar då jag ser det säljas till reapris.
Så idag inhandlade jag 400gram av denna underbara skapelse och fick genast tanken att göra en av mina favoriter innehållandes bland annat kallrökt lax. Tunnbrödsrulle!


Större bild

Ingredienser:

Kallrökt lax
Tunnbröd
Sallad efter tycke (jag valde machesallad)
Rödlök
Philadelphiaost vitlök och örter
Kvibille cheddar
Citron

Tillvägagång:

Bre ett lager philadelphiaost på ett tunnbröd.
Lägg sallad över 2/3-delar av brödet.
Lägg skivad rödlök över salladen.
Hyvla två/tre skivor cheddarost och lägg över rödlöken.
Ta lax efter eget tycke och lägg över osten.
Pressa citron över laxen.
Rulla ihop tunnbrödet.
Servera!

Kommentarer
Postat av: Torpa

Snyggt! Även fast jag är både student, ungkarl och totalt handikappad i köket så hamnar din blogg som bokmärke!



Keep up the good work! :)

2011-06-05 @ 01:00:14
Postat av: PizoN

Det uppskattas, tackar :)

2011-06-05 @ 03:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0