Bacon blue-cheese pasta

Fick nyligen nys om en blue-cheese carbonara och började genast fundera varför jag aldrig tänkt på det tidigare då jag älskar både bacon och blue-cheese samt pasta i allmänhet.
Då folk genast börjar gnälla så fort man kallar något carbonara angående vilka ingredienser som ska va med eller inte så bestämmde jag mig för att göra den lite annorlunda och kallar den på så vis inte carbonara.


Större bild

Ingredienser:

Spaghetti
Bacon
Ädelost
½ Ägg
0,25dl Grädde
Gul lök
Vitlök
Sallatsärtor
salt/peppar

Tillvägagång:

Koka pastan.
Hacka lök och vitlök, strimla sallatsärtorna och skär bacon i smala skivor.
Stek grönsakerna och bacon tills att de fått fin färg.
Vispa ihop ägg, grädde och ädelost så att det blir en slät smet.
Vattna av pastan i ett durkslag och blanda ner det i baconröran.
Tillsätt ädelostsmeten och arbeta in det en liten stund.
Smaka av med salt och peppar.
Servera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0